Συμμετοχή του σχολείου μας στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Ρομποτικής και στην Δράση 1821

Συμμετοχή του σχολείου μας στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Ρομποτικής και στην Δράση 1821

Στα πλαίσια του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής το Σάββατο 9 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο κλειστό Γυμναστήριο Μπάρας Τρικάλων, ο Περιφερειακός Διαγωνισμός Ρομποτικής με την συμμετοχή σχολείων από όλη την περιφέρεια Θεσσαλίας, στον οποίο έλαβαν μέρος  πολλά Δημοτικά Σχολεία της Δ/νσης Π.Ε. Τρικάλων.  Ο φετινός Πανελλήνιος Διαγωνισμός διοργανώνεται για 10η συνεχή χρονιά από τον STEM education με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και έχει ως κύριο άξονα τη Μεσόγειο: «Η Μεσόγειος ως πηγή του ευρωπαϊκού πολιτισμού».

Παράλληλα πραγματοποιήθηκε και η εξαιρετικά καινοτόμα Δράση «Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο…», που συμμετέχουν 1821 σχολικές μονάδες σε όλους τους Δήμους της Ελλάδας, που σχεδιάστηκε από τον Δήμο Τρικκαίων και υλοποιείται με την χρηματοδότηση του Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης».

Το νόημα αυτής της πρωτοβουλίας είναι να γιορτάσει τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821 ως ένας τρόπος να δείξουμε όχι μόνο τη μνήμη και το παρελθόν, αλλά και την παρουσία μας στην εκπαιδευτική κοινότητα και την τεχνολογία του 21ου αιώνα. Εμπνεόμενοι από τα διδάγματα και τις αξίες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, μετά από 200+ χρόνια, μια μικρή επανάσταση θα γίνει με πολεμοφόδια τα ψηφιακά εργαλεία και «νικητές» πλέον, αυτούς που θα αξιοποιούν το σύνολο των δυνατοτήτων τους. Έχοντας την πεποίθηση ότι η Ελλάδα μπορεί να ηγηθεί τέτοιων δράσεων, επενδύοντας πρώτα στις νέες γενιές, σε μία από κάτω προς τα πάνω προσέγγιση, πιστεύουμε ότι και η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό τροχό στο όχημα που θα μας οδηγήσει στην 4η βιομηχανική επανάσταση.

Στη μη διαγωνιστική αυτή Δράση συμμετείχαν σχολεία που ωφελήθηκαν από την παροχή εξοπλισμού ρομποτικής και ενσωμάτωσαν την χρήση τους στην καθημερινή διδασκαλία πολλών και διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων υλοποιώντας στην πράξη την διδασκαλία των αρχών του  STEM όπου διαφορετικές επιστήμες συνδυάζονται παράγοντας λύσεις, παρέχοντας ταυτόχρονα γνώσεις στους μαθητές μέσω της βιωματικής μάθησης. 

Ομάδες μαθητών των Δημοτικών Σχολείων της πόλης μας, του Ειδικού Δημοτικού καθώς και Νηπιαγωγείου, καθοδηγούμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους, διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι έγιναν προπονητές τους, βρήκαν και πρότειναν λύσεις μέσω της Ρομποτικής για ζητήματα που μας απασχολούν καθημερινά με άξονα τη Μεσόγειο. Ιδέες καταγράφηκαν, διαδικασίες σχεδιάστηκαν και κατασκευαστικές λύσεις υλοποιήθηκαν μέσα από ομαδική εργασία και σύμπραξη εκπαιδευτικών και μαθητών.